Sunday, July 5, 2020

Trenniblogi 29. juuni - 5. juuli - Pühajärve jooks

Lõpuks olid rasked trenninädalad läbi ja ees ootas kerge puhkenädal enne hooaja esimest rahvajooksu. Esmaspäeval oli jälle puhkepäev - käisin pärast tööd natuke Peetri vahel jalutamas ja sain oma 10 000 sammu kokku, aga muud midagi trenni mõttes ei teinud.
Teisipäeval tegime tavapärase Sparta fartleki trenni. Ilm oli pööranud jahedaks ja vihmaseks, aga meil teisipäeval vedas korralikult, sest just 18-19 vahel kui me Järve metsas lõike jooksime, ei sadanud. Seekord tegime "vanakooli" 700 meetriseid lõike, ehk raudtee sirge algusega tunneli juurest koos harjutuste tõusuga. Mäletasin eelmisest aastast, et vist oli selle lõigu parim aeg 3:01 ja seekord oli juba esimene ring hirmuäratavalt kiire - 2:53. Jooksime viis ringi, Eveliis jooksis natuke minust ees ja Hannes jäi natuke maha, aga põhimõtteliselt mingi seltskond oli kogu aeg ümberringi olemas. Ringide peale tulid lõikude ajad 2:53-2:57-2:58-3:02-2:55. Väga kõva seeria - tempos tähendab see kusagil 4:04-4:19 vahele.
Võrdlesin pärast trenni ka eelmise aasta trennimärkmeid ja tuleb välja, et 700m peal hindasin heaks kiireks lõiguks juba alla 3:10 aega. See tähendab, et kusagil -10 sekundit olen sel hooajal kiirem.
Pärast lõigutrenni tegime tavapärase Ahto ÜKE - sees saalis. Need, kes Toomasega õue jäid, said 10 minuti pärast korralikult märjaks.
  • Distants 10,14 km
  • Keskmine tempo 5:28/km
  • Lõigud (5x700m tõusuga raudtee sirge) 2:53-2:57-2:58-3:02-2:55
  • Keskmine pulss 153 (max 188)
  • Garmin Index 3.2
  • Laktaadilävi 4:35 @178 - korralik
  • VoMax 53
Kolmapäeval oli kavas taastav jooks ja et pärastlõunaks panin aja spordimassööri juurde, siis tegin selle jooksu millalgi päeval ära. Kogu päeva sadas erineva tugevusega vihma, nii et lõpuks läksin oma 10 km ringile hooopis shieldidega. Esimesed paar-kolm kilomeetrit olid täitsa hea tempo ja pulsiga, aga siis hakkasin jälle natuke kiirustama - ei ole vaja taastava jooksu tempot alla 5:50 ajada - ja pulss keris üle 140. Osalt oli see muidugi ka sellepärast nii, et sain kaks korda korralikku paduvihma ja see paneb iseenesest sammu juurde, et sellest valingust kiiremini pääseda. Shieldid olid ka neljandaks kilomeetriks juba läbimärjad ja väga kasu sellest tossuvalikust ei olnud. Viimased kaks kilomeetrit Ülemiste metsa servas see-eest paistis juba päike ja kilekaga oli isegi väga palav. Selline jooks siis seekord.
  • Distants 10,00 km
  • Keskmine tempo 5:54/km
  • Keskmine pulss 142
  • Garmin Index 2.4
  • VoMax 53
Pärastlõunal käisin Silja soovitatud füsioterapeudi juures Fysiomedicas massaažis. Kuna säärelihased on tuntavalt liiga kanged, siis tegigi põhimõtteliselt 15+15 minutit ainult säärelihaseid ja massaaži jooksul tundsin, kuidas lihaskimbud jalas on ikka täiesti kinni. Tundus, et mingi 80% osas läks asi ikkagi pärast seda sessiooni paremaks, nii et laupäevasele võistlusele saan loodetavasti lahtiste jalgadega vastu minna.

Neljapäeviti on tavaliselt olnud Sparta jooksugrupi trenn, aga seekord pani Ahto kavasse 7km taastava sörgi, kusjuures selle sees 5x1min kiirendused 4:20 tempos. See sobis väga hästi, sest ei pidanud siis õhtuni Tallinnas olema ja sain selle asemel Pangodi suunas sõitma hakata. Tegin lühema tööpäeva kontoris ja läksin kella 15 ajal kodust tiirule. Samm oli üsnagi okei, jooksin pulsi järgi ja kiirendused tulid ka üsna kergelt mugava tempoga - pulsi jõudsin selle minutiga tõsta umbes 170-175 vahele.
  • Distants 7,38 km
  • Keskmine tempo 5:37/km
  • Keskmine pulss 147 (max 176)
  • Garmin Index 2.9
  • VoMax 53

Reedene tööpäev möödus Tartus ja Koidulas ringi sõites ja õhtul natuke muru niites.

Laupäeval oli siis oodatud Pühajärve jooksu päev. Hommikul sõime kõik pudru sisse (Helena ka) ja kella 10 paiku hakkasime kodust liikuma. Kiire poepeatus Otepääl ja olime Pühajärvel kohal just õigeks ajaks, et Helena lastejooksule ära registreerida. Kell 11 oligi kõige nooremate tüdrukute start ja Helena tegi väga tublisti oma paarisajameetrise ringi teistega kaasa. Tasuks diplom, jook ja kohuke. Tegime kohustuslikud pildid ära ja Heleri läks Helenaga randa aega surnuks lööma kuni meie oma jooksuks valmistusime. Rannailm oli küll mööndustega, sest sooja oli umbes 19 kraadi, aga pigem pilves ja jaheda tuulega ilm. Vesi oli (väidetavalt) siiski soe.
Sparta telgi juures oli juba palju rahvast kogunenud - tegime kiire soojenduse ja võimlemise ja oligi aeg starti minna. Ei tea kas eelmise aasta tulemuste järgi, aga minu stardinumber (123) andis koha eliidi grupis otse ees - seal olid numbrid kuni 200-ni. Stardiärevus oli keskmisest pisut suurem, aga arusaadav ka - ammu ei ole juba võistelnud.
Kui start anti, pani kogu see rivi kiiresti ajama - järve äärde jõudes nägin kellal tempot 4:00 ja teadsin, et pean hoogu alla laskma. Esimese paari kilomeetriga mindi must mõlemalt poolt mööda, aga ma teadsin, et tempo oli tegelikult kiire. Esimene tõusudega kilomeeter sai täis 4:45-ga ja kui 2 km oli joostud ning rada maantee äärde pööras, siis hakkasin juba laskumisel selgasid püüdma. Jooksin selgelt oma mugavustsoonis, kusagil 175 lähedase pulsiga. Teisel kilomeetril läks Taavi must mööda ja ise ütles, et "lähen praegu, aga pärast lähed must mööda". Kolmandal kilomeetril sain Kerta kätte ja tema ei jõudnud laskumisel mu tempot hoida. Viienda kilomeetri pöördekohta jõudsin täitsa hea enesetundega ja kuna olin siis jooksnud kilomeetreid juba alla 4:40, siis oli selge, et 52 minutit mille täna eesmärgiks seadsin, pole mingi küsimus. Lahtine oli ainult see, kui kiiresti jõuan selle 8. kilomeetri mõrvarliku tõusu võtta ja siis laskumisel juurde panna. Korra läks rada seal enne tõusu isegi natuke igavaks - ümberringi ja eespool ei joostud väga kiiresti, aga ei tahtnud ka ise väga jõuliselt kiirendada. Tõusu peal oli näha, et eespool olijatel läks raskeks. Panin tõusust võrdlemisi hästi üles, aeglustasin, et korralikult juua, lõin Taavile patsu õla peale ja läksin temast mööda. Tõusu kilomeeter tuli 5:04-ga (eelmisel aastal 5:29). Taavi küll laskumise alguses tuli minuga kaasa (ma ikka ei oska nii järsku laskumist kiiresti joosta ja kipun pidurdama), aga kui laugemaks läks ja minu pulss taastunud oli, siis lükkasin käigu sisse ja hakkasin jooksma oma päris 10km pulsi ja kiirusega. Kümnes kilomeeter oli juba 4:25 - pärast randa ergutasid juba Helena ja Heleri ka ning motiveerisid hoogu juurde panema ja viimase kilomeetri tempo kusagil 4:17. Viimasel sirgel kahte konkurenti kätte ei saanud, aga ühe Musta Puudli valge maika võtsin ikkagi veel ära. Kui kella kinni panin, olid Garmini tablool numbrid 49:50 - alla 50 minuti! Napilt, aga kindlalt. Superaeg ja super enesetundega jooks. Niimoodi võib juba täitsa võistelda.
Enamik Spartakaid finišeeris muidugi kaugel eespool. Minu "lähikonkurendid" Kerta, Urmo ja Kristel mõned minutid minutid ikkagi tagapool. Muljetasime telgi juures ja tegime kerge lõdvestusjooksu ka.
  • Distants 10,70 km
  • Keskmine tempo 4:39/km - imelik, et virtuaaljooksul on ka siledal maal raske alla 4:40 tempot hoida, aga nüüd võistlusel sellisel mägisel maastikul polnud 4:39 mingi küsimus
  • Keskmine pulss 176 (max 195) - viimasel paaril kilomeetril jooksin ikka korralikult täisgaasiga
  • Garmin Index 4.7
  • VoMax 53

Pühapäeval juba Peetris tegin nädala lõpetuseks taastava sörgi. Ajastasin sellisele ajale, et otseselt vihma ei sajaks, aga panin ikkagi vihmakile selga. Selle võtsin teisel kilomeetril ära, sest liiga soe hakkas. Muidu oli selline võistlusjärgne sörk - jalad natuke väsinud ja pulss kõrgel, aga tempo tavapärane 5:50-6:00 vahel. Üldiselt oligi selline natuke konfliktne seis, et püüdsin tavalise tempoga joosta, aga samal ajal pulssi madalana hoida. Ei tulnud eriti hästi välja. Muidu tempo võrdlemisi normaalne.

• Distants 7,34 km
  • Keskmine tempo 5:54/km
  • Keskmine pulss 142
  • Garmin Index 2.3
  • VoMax 53
Selline puhke/võistlusnädal oli siis seekord. Kokku tuli 46 km (kui Pühajärve äärsed soojendus- ja lõdvestusjooks ka juurde arvestada, siis 50). Eeldatavalt järgmine nädal jälle trennimahu mõttes raskem.